18/02/2018

Zlatá klasika: Carl Barks a auta v Kačerově

Zlatá klasika

Autor: Valča

Myslím, že nebudu přehánět, když řeknu, že téměř každý z nás v dětství sledoval televizní zpracování příběhů z Kačerova. Všichni jsme se těšili na nové příběhy strýčka Skrblíka, Donalda, Kulíka, Dulíka a Bubíka, krásné Daisy, geniálního Šikuly či babči Kačerové. Proto jsem byla nadšená, když jsem zjistila, že se Egmont rozhodl vydávat sérii Zlatá klasika.



V sérii Zlatá klasika u nás již vyšly dva díly, kterými jsem byla nadšená, proto pro mě byl třetí díl jasnou volbou. Tentokrát se autoři rozhodli věnovat tvorbě Carla Barkse a automobilům v Kačerově. Uznávám, trochu mě rozladilo zaměření na automobily (chápejte, nejsem příliš technický typ a u aut poznám tak maximálně barvu), ale nenechala jsem se tematikou odradit.  


Kniha je rozdělena do sedmi částí. Každá kapitola vždy obsahuje doprovodné texty, které se věnují zajímavostem a poodhalují nám tak pozadí tvorby jednotlivých příběhů, zde konkrétně která auta inspirovala Carla Barkse. A tady bych viděla slabinu celé knihy. Ano, je fajn zjistit, že Donald vyměnil své první auto za osla, babička Kačerová byla již v té době fanynkou elektromobilů, strýček Skrblík vnímal auta jako něco, za co by se nemělo zbytečně utrácet, či že Daisy vyhrála soutěž krásy díky tomu, že oslnila porotu svou dovedností řídit traktor. V podstatě bych řekla, že nejzajímavější informace nalezneme v první kapitole, ale těch zbylých šest mě nudilo. Myslím, že by se daly shrnout do několika odstavců, nikoliv jim věnovat celou knihu. Na druhou stranu, velmi mě potěšily starší komiksy, se kterými se dnes tak běžně nesetkáme (nejsme-li fanda sběratel). Některé byly sice kraťoučké, přesto rozradostnily mou „kačeří“ duši.


Třetí díl ze série Zlatá klasika mi přišel nejslabší, a to proto, že mě neoslovily doprovodné texty tak, jako v předchozích dílech. Pravdou je, že tyto krátké pasáže můžete přeskočit a naplno si užívat jen příběhy z Kačerova. A co si budeme povídat, to je hlavní důvod, proč po téhle knize sáhnout.


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm